The Darjeeling Limited

Okej, så filmen jag såg igår, The Darjeeling Limited, var så jävla bra. Jag älskar hur Wes Anderson skapar en värld in i minsta detalj. Och även fast det egentligen inte händer särskilt mycket i filmen, vill man inte att den ska ta slut.

Allt är välplanerat. Replikerna, minspelen, musiken, miljöerna, kläderna, rekvisitan, allt. Man fnissar genom filmen, men samtidigt är det stunder som är otroligt jobbiga att se. Till exempel när Owen Wilsons karaktär (som varit med i en motorcykelolycka) tar av sig sina bandage under tystnad. Så effektivt! Och i nästa stund lättas stämningen upp igen.

Definitv en av de bästa filmer jag sett. Jag sa ju att jag skulle hissa den till skyarna.

image111


Kommentarer
Postat av: Bettina

Bäst..BÄST!!

2008-01-14 @ 09:33:44
URL: http://stbettina.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0