Filmutbildning

Idag hade jag ett väldigt roligt samtal med en av tjejerna på min praktikplats. Hon berättade att hon har läst filmvetenskap på universitetet. Och jag själv är ganska intresserad av film, om någon har missat det.

I alla fall berättade jag att jag själv vill läsa till manusförfattare och regissör, och att min lillasyster har sökt in till filmlinje på gymnasiet. Då började hon ge mig massa tips om olika utbildningar jag kunde gå, och hon pushade även mig att byta till en filmlinje.

Jag vet inte om jag orkar byta gymnasieutbildning en tredje gång. Men å andra sidan är det kanske det är bättre att gå en linje som faktiskt utbildar en till det yrke man drömmer om.

Efter lovet tänker jag i alla fall söka upp syon på skolan, och höra mig för lite. Jag har ju faktiskt läst 1350 gymnasiepoäng redan, kanske att jag kan läsa de sista poängen på en annan linje? Vi får sehur det blir. Jag blev alla fall väldigt peppad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0