Djur

Nej, nu är det dags att skriva något.

Lördagen blev en väldigt jobbig dag, även fast den började bra. Jag träffade Camilla och Tessan inne i stan, och vi kunde sitta ute för första gången i år och fika. Trevligt var det.

Men sen när jag kom hem, upptäckte jag och mamma att min äldsta katt, Casca, mådde väldigt, väldigt dåligt. Eftersom han har varit sjuk till och från i ett par år nu och var så pass gammal, bestämde vi att nu var det dags att låta honom somna in. Jättesorgligt. Jag kan inte skriva om det lika bra som Bettina och Petro har gjort, men Casca var verkligen mer som en familjemedlem än som ett husdjur.


Dagen efter fick vi hem en ny jourhund. Det gick ju intebra med den vi hade sist, Den här däremot är en jättesöt liten spets som heter Foxy, som är otroligt lydig och duktig. Vi kommer inte att behålla henne heller, men det är alla fall trevligt att ha en hund hemma igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0