Schleten morgon

Ja, igår vart det Grönan med Bettina. Vi hade jätteroligt, men ibland kändes det som att vi inte passade så bra in bland alla fjortisar och firmafestare.

Popexpressen, som var det roligaste på Grönan, känns lite förbi. Sista gången vi åkte den vart vi bara illamående och snackade oss genom åkturen. Vi hade dödsångest när vi åkte Extreme, Katapulten, Fritt Fall och när vi gick genom Spökhuset. Vi bröt ihop därinne förresten. Ett spöke tog av sig masken och släppte ut oss genom en nödutgång. En sorglig scen.

Vi trivdes bäst när vi fick äta tivolimaten och åka Berg-och-dalbanan.

I alla fall, idag är jag jätte, jätte, jätteförkyld. Min hals känns som att jag svalt två pingisbollar. Min näsa är snuvig, väldigt snuvig. Och det första man möts av när man kliver upp är en mamma som säger: "Du ser ju inte direkt pigg och fräsch ut."

Men god morgon på dig också, mamma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0