Medicin

Okej.. igår var jag hos läkaren på grund av stressbesvär. Jag får helt enkelt jävligt ont i magen varje gång jag blir lite stressad. Det är lpngt ifrån roligt, särskilt nör det hindrar mig från att sköta jibbet i bageriet. Då känner man sig ganska usel.

Läkaren  jag var hos verkade förstående. Jag berättade för henne att jag testat i stort sett alla receptfria magmediciner på apoteket och att inget hade hjälpt. Till min lycka skrev hon ut lite starkare medicin till mig, vilket gjorde mig jätteglad.

Men. Nu har jag vart på apoteket, och hämtat ut medicinen. Och det är samma jävla receptfria skit som jag redan tagit i ett halvår! Samma jävla skit som inte hjälper överhuvudtaget. Jag blev så arg på apotekaren som gav den till mig, att jag nästan började skrika på honom.

Ni kanske tycker att det här är skitroligt att läsa. Men för mig betyder det att jag imorgon kommer vakna upp och ha jätteont i magen, och sannolikt kommer det hålla i sig hela dagen eftersom det blir min första praktikdag. Hoppas jag ändå lyckas göra ett bra jobb, annars tänker jag storma vårdcentralen och kräva att dom ska ge mig starkare grejer.

Kommentarer
Postat av: Bettina

Men de va ett skoj

2007-09-25 @ 14:19:36
URL: http://stbettina.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0