Frustration

Buuuuu!

Jag är frustrerad över att jag måste gå i skolan. Det är så sjukt tråkigt att sitta i ett klassrum med usla lärare som inte har någon aning om hur dom ska motivera sina elever eller hur dom ska göra lektionerna intressanta.

Om vi inte skulle haft praktik snart skulle jag nog inte orka. Då skulle det bara ligga två mörka år av läxor, hårda stolar och onödiga uppgifter framför mig. Nu får man ju i alla fall lite riktig yrkeserfarenhet. Tipp topp.

När den här terminen är slut, tänker jag bestämma mig för ifall jag ska gå kvar eller inte. Livet är faktiskt inte åt helvete bara för att man inte går ut gymnasiet. Se bara på min syster Bettina, och hur bra det har gått för henne. Eller min vän Tessan som köpte lägenhet innan hon fyllde 19. Eller Linn som är lika gammal som jag och nu har heltidsjobb, egen lägenhet och körkort.

Det som gör att jag går kvar i skolan är alla bageri- och konditorikurser som är svåra att läsa in senare, och för mina underbart roliga vänner. Utan dom skulle lektionerna vara ungefär lika roliga som en begravning.

Kommentarer
Postat av: Wennberg

Och vem säger att begravningar inte kan vara roliga....? På min kommer alla behöva ha roliga hattar på sig..eller nått...;)

2007-09-11 @ 18:51:36
URL: http://wenn.blogg.se
Postat av: Bettina

Väl rutet! ;)

2007-09-12 @ 09:21:15
URL: http://stbettina.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0