Ricky

Hallå. Idag har jag tagit det väldigt lugnt. Jag sov nog tolv timmar inatt, vilket var väldigt behövligt. Linn kom förbis vid fyratiden, henne har jag inte träffat på väldigt länge. Trevligt. Hon hämtade ett par skor och snackade lite om livet. Sedan körde hon hem till sin lägenhet. Bitch.

I alla fall. Som jag nog sagt förut , var jag rätt inne på svensk hiphop för ett par år sedan, och gärna från undergroundscenen. En av mina favoriter var Pato Pooh, och de som han gjorde musik med honom (typ Aycash och Mental Kaos, om det säger någon något).

En av de som brukade spela in låtar med honom, var sångaren Ricky. Han har verkligen otroligt bra röst, och jag såg honom ett par gånger på några spelningar tillsammans med Pato Pooh. Och jag var väll lite betuttad i honom också. Han var ju rätt söt.

Och idag då, när jag satt och zappade genom kanalerna, såg jag att Rickys nya video var Veckans Hitvarning på Ztv. Är inte det lite coolt? Man känner sig stolt på något sätt, att han har lyckats få skivkontrakt och fått en hit. Inte för att det är min typ av musik, lite för mycket Craig David för min smak. Men det känns ju i alla fall som att han gör klart bäst R´n´b i Sverige just nu. Och det är ju inte dåligt.



Ricky - Fall in love

Kommentarer
Postat av: DehDinPoik

www.dehdinpoik.com
kolla in pato poohs nya video här.
hans street single heter ahbow. grym låt

2008-04-17 @ 20:55:52
URL: http://dehdinpoik.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0