Johnny Cash

Jag och Maria har snackat lite om Johnny Cash de senaste två dagarna, eftersom båda älskar filmen Walk the Line. Och hon köpte en av hans skivor till sin pappa.

Det gjorde jag också en gång. På pappas 50-årsdag fick han både Live at Folsom Prison och San Quentin av mig, men det visade sig att pappa inte är något Cash-fan. Vilket är sjukt. Är inte alla män i femtioårsåldern Cash-fans? Men det gjorde inte mig något, för då fick jag ta över dom.

Anyway, så har jag youtubat lite, och hittade ett klipp från San Quentin (konserten blev ju såklart både inspelad på skiva och visad på tv). För er som inte vet, är San Quentin ett fängelse och det är endast fångar i publiken. Logiskt nog. Jag tror att det är första gången han sjunger den här låten. Vet ni vad den heter? San Quentin.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0