Champagne Supernova

När jag ändå är inne på depp-spåret, så måste jag utnämna Champagne Supernova med Oasis till dagens låt. Klyshigt, men sån är jag.



Att lyssna på riktigt bra musik, som just den här låten, brukar hjälpa mig att må lite bättre. Man får ut lite känslor, och sedan kan man gå vidare i livet. När jag var yngre så gjorde jag ett mixtape med endast sorgliga låtar, som jag lyssnade på när jag var ledsen.

På det bandet ingick Usher, Tupac och Jay-Z.

Idag skulle de här låtarna i alla fall få plats på minsentimentala tycka-synd-om-mig-själv-kassett:

- Simon and Garfunkel  "Bridge over troubled waters"

- Amy Winehouse  "Back to black"
- Arctic Monkeys "505"
- Johnny Cash "Long black veil"
-
Sedan x antal låtar med Oasis ("Wonderwall" såklart, vem skulle inte ha med den på sin tycka-synd-kassett)
- Celine Dion "My heart will go on " (VADÅ? Titanic är en modern klassiker, och det är en väldigt sorglig låt! Döm mig inte)

Lite skillnad på urvalet, fast jag skulle nog peta in något med Jay-Z ändå. Men nu har ni lite típs på vad ni ska lyssna på när ni är ledsna. Och ja, jag tycker om att göra listor.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0