I min ensamhet

Ja, här sitter jag nu. Jag ska vänta en halvtimme, sedan kör jag igång dammsugaren. Stackars Petro, men jag måste faktiskt dammsuga. Jag struntar i ifall hon vill sova.

Jag tänker lite medans jag plockar. Det bästa jag har gjort i sommar var att åka till Dublin och hälsa på syrran. Det är det roligaste jag gjort. Gud, vad jag vill åka tillbaka dit. Så himla mysig stad.

Det bästa minnet jag har är min sista kväll där, när jag och Bettina var och käkade middag på kulturstället IFI, och sedan promenerade med vår irländska vän Richard längs Liffeyn. Sedan kom vår andra irländska vän, James, med sin bil och körde oss till någon strand i Dublin. Där gick vi och pratade, och Bettina plockade snäckskal. För hon är en liten hippie.

Det var en väldigt trevlig kväll och ett bra avslut på en rolig resa, min första utlandsresa.

Dagen efter var inte särskilt rolig, då jag själv tog mig till flygplatsen och helt ensam fick åka flygplan för andra gången i mitt liv. Eller, jag har åkt flygplan fler än två gånger, men ja kan inte riktigt minnas det eftersom jag var så liten.

image24

Här är från svenne-festen i Dublin. Från vänster: Bettina, Linda (Bettans rumskompis), jag själv och Camillan.
Vi dansar. Alla utom jag, för jag bara skrattade. Det var också en lyckad kväll.

Kommentarer
Postat av: Bettina

Aww göllit, jo men det kan jag ju göra, skickar på mailen.

2007-07-31 @ 13:56:39
URL: http://stbettina.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0