Men, jag behöver ju mamma!

Det är okej att vara ensam hemma, när mamma är på landet. Det är väldans skönt att ha lägenheten för sig själv. Jag är en självständig kvinna, så jag tycker om att själv ta ansvar för mat och städning och sånt. Ha lite kontroll.

Men det är jobbigt när hon inte ens är i Sverige.

Jag skulle nämligen göra bulgur till middag, men paketet har självklart ingen svensk översättning på hur mycket bulgur och hur mycket vatten det ska vara. Och den enda engelska översättningen är nått jävla köttbulle-recept.

Min vanliga lösning är att ringa mamma. Men... som sagt. Det blir ju lite dyrt, bara för att ringa och be om hjälp med maten.

Meddelande till Bettina: Hälsa det här till mammsen!

Mamma kom hem
För jag längtar efter dig
Kom innan maten kallnar
Snälla, mamma.

(OBS. Hon åkte igår.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0