Hiphop

En gång i tiden älskade jag hiphop, jag levde för hiphop. Det började väll med Will Smith och slutade någonstans vid den svenska underground-scenen. Sen tröttnade jag på det, eftersom musiken aldrig förnyade sig. Det är ett fåtal artister som faktiskt, på riktigt, gör något eget och nyskapande. För mig är det Snook och Kanye West.

Men, anyway, ni får ju tycka vad ni vill. I alla fall så fick jag lite flashback från den tiden i mitt liv idag. Twistas video till låten Sunshine gick på tv. Den är så sommrig och glad, och då kände jag att hiphop kanske inte är så dåligt i alla fall. Sedan satte Evelina på Afasi o Filthy-låten 1990nånting (med Snook, så klart) och då älskade jag hiphop! Sedan kom P Diddy på Mtv, och då dog hiphopen igen.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0