Sista praktikdagen

Oj, vad stel stämning det blev när jag skulle gå hem. Vad ska man säga? "Jaha, tack för mig då. Då ses vi aldrig mer. Farväl!"

Tänkte ju fråga om jobb, men allt blev fel där på slutet. Och så verkar det som om dom ändå har överdrivet med personal. Så jag skippade det. Men man kan ju alltid ringa runt till andra bagerier och kolla. Eller, jag behöver ju faktiskt inte jobba på ett bageri.

Idag har jag väldigt mycket sömn att ta igen. Det känns bra att man slipper kliva upp halv sex varje morgon nu. Dagen har i alla fall vart otroligt seg med lite att göra. Det ska bli kul att komma tillbaka till skolan, och känna sig lite grymmare än vad man  var förut.

Kommentarer
Postat av: Leo Beata

Tack för kommentaren. Vet inte om det funkar med mitt svar... är en fegis och kommenterar "bara" på AB...

Det du tyckte var ett "konstigt exempel" dök upp i huvudet på mig eftersom det är ett aktuellt och mycket brutalt våld som utövats... mot en kvinna av flera förövare...

Allt det män/pojkar gör är viktigare och mer allvarligt än när kvinnor gör det...

Mäns/pojkars handlingar kan få stora, samhällsomvälvande, politiska konsekvenser... det kvinnor gör får bara konsekvenser för en mindre grupp... Men kvinnor straffas hårt för våldsutövande!

Mäns våld mot andra män kan leda till "krig"... mäns våld mot kvinnor är inte "storpolitik"!!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0